Av Wiraspelare, om Wiraspelen för Wirafrälsta

Jag skulle vilja börja den här bloggen med att hylla den bästa prästen vi någonsin haft i Wiraspelen, Hasse Belfrage, som hastigt har lämnat oss.

Alla som har sett Wiraspelen och hört Hasse välsigna Wira vet, precis som jag, att han hade något speciellt. Något som jag kan säga att ingen, någonsin kommer kunna komma i närheten av. Hasse kommer alltid finnas i våra tankar, skänk honom en extra idag. Det kommer jag göra.


Den här bloggen kommer handla om Wira och Wiraspelen, för alla som vill läsa. Oavsett om du är aktiv i spelen, publik, Wirabo eller bara intresserad så hoppas jag den här bloggen kommer vara läsvärd. Jag som skriver är Wiraspelare och mer därtill sedan flera år tillbaka.  

Lämna en liten kommentar och visa att du varit här, det är alltid roligt att få höras av även utanför våra tre intensiva veckor på sommaren. Skriv gärna vad ni tycker och gör era egna avtryck till den här bloggen, den är inte bara min - den är Wiraspelens.

Självklart måste jag, som i alla proffessionella bloggar ha med en lista över vad som är toppen och botten i livet just nu. Jag kommer kalla det Sol&speltoppen och Regn&inställtbotten, tills jag kommer på något bättre. Förslag?

SOL&SPEL-TOPPEN
Man känner det i luften. Med påsk kommer vår! Eller...?

REGN&INSTÄLLT-BOTTEN
Våren lyser med sin frånvaro och istället har vi nollgradigt och snöslask. Wiraspelen känns långt bort just nu.


Kommentarer
Postat av: Ännu en Wiraspelare

Hej Wiraspelare
Härligt med en "normal" blogg om WiraSpelen. Jag har också varit medverkande under många år och känner nu att den så kallade "Björnandan" helt har försvunnit och funderar på om man ska hoppa av eller .... Tyvärr hör jag även från andra "gamla" Wiraspelare att det var "bättre förr" när Björn och Kattis ledde oss framåt. Även Maria hade tilltro till oss men nu .....

2008-03-29 @ 09:48:51
Postat av: gammal i gården

Hej allihop!
Jag ser fram emot den här kontakten, och hoppas verkligen att vi kan hitta tillbaka till "Börnandan igen".Skriv , skriv ,skriv allihop!

2008-03-29 @ 12:35:16
Postat av: Ännu en Wiraspelare

Hej Wiraspelareadministratör
Jag har hört att många inte kommer åt att kommentera eller så hittar de inte den lilla lilla länken. Den syns dåligt. Tror du det går att åtgärda?

2008-04-02 @ 16:06:19
Postat av: Kerstin Sjöström

Den s.k "Björnandan" kan ingen förstå, som inte har haft förmånen att uppleva den.Den stod, och står alltjämt, för glädje, sammanhållning, respekt inför varandra, med ett enda mål: Wira-spelens bästa, och på det viset blev det alltid bra.Ambitionen för spelen, glädjen och tillfredsställelsen av att få vara med om att genomföra det, var varje sommar vårt gemensamma mål. Vi, som var med då vet att "Björnandan" finns i oss, men tyvärr finns den inte i ledningen för Wira-spelen idag, p.g.a. att de inte vet vad det är. Därför kommer den inte heller att finnas i Wira-spelen framöver. Tyvärr! Uttalanden som: " inga gamla kärringar i serveringen" eller, att skådespelare och publik inte får blandas, kan inte nämnas i samman mening som "Björnanda". I den finns bara gemenskap. Ingen är förmer än den andra, oberoende av vad man sysslar med, i spelens intresse.Om man tror att Isaks äng och Wira-spelen ska uppvisa något a´la Dramaten eller Stadsteatern, så är man nog ganska fel ute. Då finns ingen "Björnanda". Vi som har varit med länge, vet att lusten och glädjen för Wira-spelen kan åtadkomma underverk. som den sommaren Amerikanska ambassadören kom på besök och ville att Spelen skulle komma över till svenskbygderna i Amerika. Det var tider det! Det fanns glädje i hårt arbete i en underbar gemenskap. Det är svårt att tro att det ska kunna komma tillbaks, men kanske om gamla krafter får en chans att samarbeta igen, för Wira-spelens bästa!!

2008-04-03 @ 21:02:20
URL: http://app.blogg.se/trackback/ping/16251644
Postat av: Anonym

det måste bli lättare att komma in på bloggen

2008-04-19 @ 20:02:33
Postat av: ADM

Wirabloggen har flyttats av blogg.se, vilket kan vara en anledning till varför den varit svåråtkomlig. Det är i alla fall färdigflyttat nu, så förhoppningsvis ska det bli lättare för både er och mig att komma in på bloggen i fortsättningen.



Kommentera mera, jag tänker bli bättre på att svara.

Med diskussioner kommer lösningar och lösningar är väl (förhoppningsvis) alltid till det bättre. Och bättre kan det ju alltid bli, eller har jag fel?

2008-06-14 @ 01:45:06
URL: http://wiraspelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0