Nu är vi snart i gång! Wiramötet

Hm, ibland blir man lite småtrött på datorer. Det här inlägget (trodde jag) publicerades för två veckor sedan, direkt efter mötet. Men antagligen har den mänskliga faktorn (det vill säga mig själv) råkat trycka "spara som utkast", fast inte ens hela inlägget blev sparat. Mutter, mutter... 

Känns tråkigt att ha gått miste om alla de tankar som folk fick direkt efter mötet. Ni vet, det är ju precis när någonting har inträffat  som man har som mest känslor. Glad? Arg? Förvirrad? Hur känner du?

Jag vet att det har gått ett tag sedan mötet nu och det mesta har man säkert hunnit smälta. Vad anser ni om det som sades? Vad var bra, vad var mindre bra, vad var rent utav kasst? Låter som en tråkig utvärdering som någon i spelens ledning med all säkerhet skulle kunna få för sig att knåpa ihop, men det här är ingen tråkig utvärdering och absolut inget krav. Jag är bara nyfiken. Framförallt ni som brukar titta in här på sidan, det känns att ni är engagerade. Ni behöver egentligen inte skriva vad ni tänker, skriv hellre vad ni känner. Wiraspelen bygger på känslor, i alla fall vårat Wiraspel. 

Personligen känner jag mig upprymd, snart är det dags. Snart står vi där tillsammans på Isaks äng och sjunger "Länge leve Wira...". Men samtidigt känner jag mig lite rädd, lite orolig. Kommer allt det som Björn byggt upp och som vi sedan tog vidare fortsätta vara det som vi så krampaktigt försöker hålla kvar? Jag är rädd att mina värsta farhågor kommer besannas, att vi som har varit med i Wiraspelen länge kommer hoppa av en efter en. I så fall kommer den anda som Björn har gett oss och som vi spridit vidare till nya förmågor snart inte finnas kvar och vad är Wiraspelen då?

Alla vill så mycket, vad kan vi egentligen påverka? För vi får aldrig sluta försöka påverka, det är trots allt vårat spel. Allas spel.

Tack för att ni hjälper mig att hålla bloggen levande, och för att ni sprider den. Nu när Wiraspelen närmar sig kommer den uppdateras oftare, men ni behövs för att det ska bli det forum för allas tankar som var min mening med den.

Vi hörs och syns!



SOL&SPELSTOPPEN
Vårkänslor. Vi har haft möte, vi är på väg. Snart kommer Wira fyllas med musik, människor, hästar och fantastisk stämning. Jag kommer vara där, du kommer vara där. 

REGN&INSTÄLLTBOTTEN
Varför tror ni det har regnat så mycket under föreställningarna de senaste åren?

Kommentarer
Postat av: En kusk

Jag gör som du och snor ett citat från spelen, "...sätter sig upp mot överheten, för Wiras skull!"
Jag älskar den här bloggen, fortsätt skriva allihop! Vi måste hålla ihop nu för ett Wiraspel med Wiraanda!!

2008-05-15 @ 09:03:24
Postat av: Kusken

Jag vet inte om jag förstod det rätt, men spelen ska alltså tolkas för döva?
Hur kommer dessa uppfatta det när den döve hela tiden blir bortjagad och går som utstött i byn? Är inte det diskriminerande? Vi måste alltså skriva om den döves roll?

2008-05-16 @ 21:50:18
Postat av: ADM

Wiraspelen har många bra citar, sno på bara!



Intressant tanke ang. tolkandet. Vi får se vad som sägs i morgon, jag har svårt att tänka mig hur det kommer gå till. Blir en spännande historia som jag hoppas kommer diskuteras vidare här på bloggen, vad säger ni andra?

2008-06-14 @ 01:21:09
URL: http://wiraspelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0